Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Ο Προφήτης Ηλίας: Ένας ζωντανός Άγιος!



Στο σημεριν ποστολικ νάγνωσμα π τν Καθολικ πιστολ ακώβου γινε λόγος γι τν μέγα προφήτη λία, τν προφήτη το «ντως θείου φωτός», το ποίου τ μνήμη κα τν πυρφόρο νάβασή του πρς τ Θε τν φώτων ορτάζει σήμερα γία μας κκλησίας. Πρόδρομος τς πρώτης, λλ κα δευτέρας λεύσεως το Χριστο μας, ποτελε κορυφ τν προφητν τς Παλαις Διαθήκης, ξεχωριστ μορφ γι τν στορία κα τ ζω τς κκλησίας, προσωπικότητα μαρτυρίας νθεης ζως, πρν κα κατ τ διάρκεια τς πιγείου παρουσίας το Χριστο, λλ κα μετ π ατήν. Εναι προφήτης πο νώνει στ ργο του λες τς φάσεις το σχεδίου τς σωτηρίας μας, τ παρελθόν, τ παρν κα τ μέλλον, ς εκονίζων τν πέρβαση το χρόνου, ς εκονίζων τν «χθς κα σήμερον κα ες τος αἰῶνας», τύπος το «πάλαι ποτέ, το «νν» κα «ε» ησο Χριστο. Εναι προφήτης πο εκονίζει τν κυριαρχία το Δημιουργο π τς κτίσεως, προφήτης το πυρς πο κατέφαγε τ θυσιαστήριο, το δατος το «διρημένου ν τ οδράν», τς το Θεο παλς αρας, τς ξηρς, τς ξηρασίας, τς νομβρίας. Εναι προφήτης πο νώνει τν Παλαι μ τν Καιν Διαθήκη κα τ σχατα, πρόδρομος τς παρουσίας, το ργου κα τς θαυματουργίας το Κυρίου.

Νήστευσε σαράντα μέρες κα νύχτες, καθς πορευόταν πρς τ ρος Χωρήβ, που συνωμίλησε μ τν Θε κα γινε μάρτυρας τς θεϊκς φωνς μέσα στ δροσερ κα λεπτ αρα, τ παλ εράκι, προεικονίζοντας τ νηστεία το Θεανθρώπου στν ρημο. Διαβεβαίωσε τ χήρα στ Σεραπτ τι τ λεύρι κα τ λάδι δν θ λειπαν π τ σπίτι της, καθς πείνα κα δίψα εχαν θερίσει τν πληθυσμ τς περιοχς, μέχρι πο τρία χρόνια ργότερα παρακάλεσε τν Θε γι βροχή, προεικονίζοντας τσι τ θαμα το χορτασμο τν πεντακισχιλίων. νέστησε τν νεκρ υό της, προεικονίζοντας τν νάσταση π τν Χριστ το νεκρο υο τς χήρας τς Ναΐν. Δν δίστασε ν λέγξ τν πίγειο ρχοντα το σραήλ, βασιλέα χαάβ, ποος, πηρεασμένος π τ σύζυγό του, ς λλος ρώδης π τς ρωδιάδος, στειλε νθρώπους ν τν θανατώσουν, προεικονίζοντας τν λεγχο τς μαρτίας «ν τ σαρκ» το ησο Χριστο κα τν μέλλουσα κρίση, που ρχων το κόσμου τούτου «βληθήσεται ξω». Διαίρεσε τ δατα στν ορδάνη «νθεν κα νθεν», χτυπώντας τα μ τ μανδύα του, καπέρασε στν πέναντι χθη μ τν προφήτη λισσαο, προεικονίζοντας τ θαυμαστ γεγονς τς στροφς το ορδάνου ες τ πίσω κατ τν βάπτιση το Χριστο. νελήφθη μ πύρινο ρμα στν ορανό, προεικονίζοντας τν θεόσωμο νάληψη το Κυρίου.
Μεγάλος προφήτης, δελφοί μου· νδαλμα θεοσεβείας. βλεπε τν νομία τν νθρώπων, τν εδωλολατρία τν μοεθνν του, κα ταραζόταν π θυμό κα ερ γανάκτηση. θερμή του προσευχ κατέβασε φωτι ξ ορανο πο κανε στάχτη τ πέτρινο θυσιαστήριο.
Θ τν δομε ζωνταν κα πάλι, γιατ δν πέθανε, πως ζωνταν τν εδαν κατ τ Μεταμόρφωση στ Θαβρ ο τρες μαθητές. Στος σχατους καιρος τς στορίας θ τν δον λοι ο νθρωποι ν κηρύττ μαζ μ τν προφήτη νώχ τν δεύτερη κα φοβερ παρουσία το Χριστο· θ τν δον ν λέγχ τν ποστασία τν μερν κείνων, ν ξοντών τος ερουργοντες τν σύγχρονη εδωλολατρία, πως ξωλόθρευσε τότε τος ερες τν εδώλων, πο παραπλάνησαν τν σραήλ· θ τν δον ν μιλ φοβα γι τ βδέλυγμα τς ρημώσεως, τν ντίχριστο, πο θ εναι τότε παγκόσμιος κυβερνήτης· θ τν δον ν θανατώνεται στν ερουσαλήμ, ν μέν ταφος, λλ κα ν νασταίνεται σωματικ μαζ μ τν νώχ, πρς κπληξιν λων τν νθρώπων. 
Ζ γιος κα εναι παρν στν κόσμο μας, κρυπτόμενος, ναμένων ν προσκαλέσ κα πάλι τν νθρωπο σ μετάνοια, καθς «γγς Βασιλεία τν ορανν». σοι τελομε τ μνήμη του, ς γνωρίζουμε τι δν τελομε μνημόσυνο νθρώπου πο πέρασε στν λλη πλευρ τς ζως, λλ μνήμη γίου ζωντανο, πο δν θ διστάσ ν λέγξ κα τς δικές μας μαρτίες, κλήρου κα λαο, πιστν κα πίστων, φτωχν κα πλουσίων, ρχόντων κα ρχομένων· δν θ διστάσ ν τραβήξ τν μάχαιρα χι τν λική, λλ ατν το πνεύματος, γι ν ποδιώξ νόσους πνευματικς κα ν καθαρίσ τν λέπρα τς νορμίας, στε ν δηγηθ νθρωπότητα στ μετάνοια. 


π.Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...