Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

Οι Χριστιανοί σήμερα


ταν ο σύγχρονος χριστιανός μιλάει για τόν Θεό, ννοε, λίγο πολύ, κάτι πού βρίσκεται πέρα μακριά στόν ορανό, γνωστο, κατανόητο, φοβερό, πλησίαστο, πού πλά τό ποδέχεται, χρήσιμο γιά ρα νάγκης, μερικές φορές το ποδίδει μαγικές διότητες καί συχνά παναλαμβάνει τό νορθόδοξο «πίστευε καί μή ρεύνα».

Κατά τ’ λλα, ατή πίστη στόν Θεό δέν πιφέρει οσιαστική λλαγή στήν ζωή το χριστιανο. Μπορε νά κκλησιάζεται μερικές Κυριακές, νά χ στήν βιβλιοθήκη του σύγχρονα πνευματικά βιβλία, παλιές εκόνες στο σαλόνι, κάποιο κομποσχοίνι στό χέρι, νά δίν καί λίγη λεημοσύνη.
μως, παραμένει νυπόμονος στό τι ο λλοι δέν εναι πως τούς θέλει, μίζερος γιά τά χρήματα, βυθισμένος στόν τομισμό, στήν καλοπέραση, στό γχος, στόν νταγωνισμό.
Ατό, μως, δέν εναι ζωή ν Χριστ· μυρίζει θάνατο. Σέ τί διαφέρει χριστιανός σήμερα πό τόν πόλοιπο κόσμο; ταν δέν χει μακροθυμία, πραότητα, χαρά, πλότητα καί κυρίως ταπείνωση, σημαίνει τι δέν χει νοιώσει τίποτε πό τήν ν Χριστ ζωή. Ζωή πού νακαινίζει, μεταμορφώνει καί ραιοποιε τόν νθρωπο καί μέσα πό τίς καθημερινές δυσκολίες.
χριστιανός, πρτα πρτα, καλεται νά σκύψ καί νά κούσ τήν φωνή το Εαγγελίου, πού τόν καλε σέ μία συνεχ διακινδύνευση τς ατάρκειας πού τόν διακατέχει, το πονηρο λογισμο κείνου πού τόν κινε νά λέ: «μες, δόξα τ Θε, δέν κάνουμε τά φοβερά καί ασχρά πού βλέπουμε καθημερινά στήν τηλεόραση. σκέψη ατή εναι μλλον δαιμονοκίνητη καί φησυχασμός πού δίνει σφαλς δέν εναι καθόλου γαθός.
Δέν θά δώσουμε λόγο στόν Θεό μόνο γιατί δέν πράξαμε τό κακό, λλά καί γιατί δέν πράξαμε τό καλό, δέν γαπήσαμε τρυφερά τήν ρετή.
χουμε μιά μαγική ντίληψη περί κκλησίας μες ο χριστιανοί σήμερα. Λέμε: «ν λθς στήν κκλησία, ο δουλειές σου θά πνε καλά». Μά πάρχουν χριστιανοί πιστοί πού εναι νεργοι, νέοι πιστήμονες διόριστοι, μποροι πτωχεύσαντες. Λέμε: «ν δέν λθς στήν κκλησία, θά καταστραφες». Μά Χριστός δέν πίεσε ρχόμενος καμμία συνείδηση.
Δέν χουμε τό δικαίωμα νά πειλομε, νά φοβερίζουμε τόν κόσμο, παιανίζοντας μάλιστα ναν σκοπό πού μιλ γιά ναν Θεό νύπαρκτο, ναν Θεό, δηλαδή, τιμωρό, κδικητή, τρομοκράτη, φθονερό, ντίδικο. ναν Θεό πού μοιράζει καλές θέσεις ργασίας, παχυλούς μισθούς, ψηλές συντάξεις, πιδόματα, εζωΐα, μακροζωΐα καί λοιπά.
Μοιάζουμε μέ διαφημιστές νέων προϊόντων μορφις συνηγόρους το δικημένου Θεο. Δέν χουμε νοιώσει κόμη μες ο χριστιανοί το δύστροπου εκοστο αἰῶνος τι κκλησία εναι Χριστός πού σώζει καί δέν σώζεται πό κανέναν μας.
Χριστός επε, ν θέλουμε πό τήν καρδιά μας τήν τελειότητα, ς τόν κολουθήσουμε. Ο σημερινοί χριστιανοί γίνονται εσαγγελες, βασιλικότεροι το βασιλέως, μέ ζλο νεπίγνωστο, μέ σπουδή διάκριτη, μέ νόθο εραποστολισμό.
Μά, γαπητοί μου, λοι ο γιοι τς κκλησίας μας ταν ρρωστοι, φτωχοί ο πιό πολλοί, συχνά κυνηγημένοι, νήμποροι, καταφρονεμένοι, δέν τούς πιανε τό μάτι σου. Χριστός δοξάσθη στόν Γολγοθά. πόνος εναι συνοδοιπόρος μας στήν ζωή. Τό σύμβολο το χριστιανισμο εναι Σταυρός. Δέν πιτρέπεται παραπληροφόρηση.
Στήν κκλησία μέσα συνεχίζεται, νυπάρχει πόνος, λλά χει νόημα, χει διέξοδο, δηγε σέ νάσταση. Δέν χουμε τό δικαίωμα, ς ρισμένοι ποψήφιοι πολιτικοί, νά ξεγελμε τόν λαό, ποσχόμενοι πιγείους παραδείσους. Χριστός επε τι θά χουμε στόν κόσμο ατόν θλίψη. Δέν μακαρίζει σους χασομερον στά γέλια.
πιθυμομε καί δημιουργομε ναν νεοχριστιανισμό στά μέτρα μας, στίς νάγκες μας, κοπο, μοχθο, πρόχειρο, εκολο, δίχως κανένα κόστος, ντιασκητικό, τελικά ντιευαγγελικό.
Σέ ατή τήν προοπτική, Θεία Λειτουργία στόν ναό εναι μιά πλή κρόαση τν λεγομένων, μία θέαση τν τελουμένων πού θά μπορς νά τήν παρακολουθς πιό συχα καί πό τήν πολυθρόνα σου στό σπίτι πό τήν τηλεόραση τό ραδιόφωνο στό ατοκίνητο. Δέν εναι θυσία, συμμετοχή, γρήγορση, πί τ ατ πάντων τν δελφν συγκοινωνούντων καί θερμά δεομένων.
ν δέν γνωρίσουμε τό φς τς χάριτος, λέμε τι εμαστε καλά καί στό μίφως. Στό φς ποκαλύπτεται πραγματικότητά μας. Μέσα στό φς θ’ ποκαλυφθ λήθεια τς κκλησίας. κκλησία δέν εναι ατό πού φανταζόμαστε, πού νομίζουμε, πού θά θέλαμε νά εναι.
κκλησία εναι μιά μητρική γκάλη, πού λους θέλει νά σώσ, ν θελήσουν νά σωθον. Δέν εναι θεσμός, δέν εναι δεολογία, δέν εναι παράταξη, δέν εναι σύστημα, δέν εναι μέρος. κκλησία δέν δικάζει, δέν τιμωρε, δέν ψάχνει γιά παδούς, δέν μετασχηματίζεται, δέν διαιρε, δέν κουράζεται, δέν ξεκουράζεται, δέν νησυχε νά πείσει ποστομωτικά, νά ποδουλώσει καί νά κατατροπώσει κανέναν καί ποτέ. Προσέξτε το, παρακαλ.
Ο χριστιανοί σήμερα πρέπει νά γίνουμε ο νθρωποι τν καθαρν βιωμάτων, νά μιλ πιό βροντερά ζωή μας πό τά πολλά λόγια μας, νά μήν παιτομε μέ προπέτεια τό θαμα, νά μή βιαζόμαστε στήν προσευχή, ν’ κομε καί τόν λλο, ποιος κι ν εναι, νά πομένουμε τήν ντίδραση, τήν ντίσταση το λλου, νά συνεργασθομε μέ τόν Θεό.
μες θά το δώσουμε τόν κούσιο κόπο μας, τήν σκηση, κι κενος τήν χάρη Του καί τό λεός Του, φο πάντοτε σωτηρία το νθρώπου εναι συνεργεία Θείας Χάριτος καί νθρώπινης νέργειας. νθρωπος πλάσθηκε κατ’ εκόνα Θεο κι σκοπός τς δημιουργίας του εναι θέωση.
ποστολή τς κκλησίας εναι σωτηρία το κόσμου, τά μυστήρια τς κκλησίας γιάζουν τόν γωνιζόμενο νθρωπο, ποος καθαριζόμενος φωτίζεται καί θεώνεται. Ατή εναι ρθόδοξη θεολογία, νθρωπολογία, κκλησιολογία καί σκητική τς κκλησίας μας. Μήν ψάχνουμε γιά λλες τραπούς, ταν μία εναι δός τς σωτηρίας, τς θεώσεως, τς τελειότητος.

Πηγή: «Ο χριστιανοί σήμερα»
το Μοναχο Μωϋσέως γιορείτου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...