Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

Κυριακή της Πεντηκοστής.



ορτ τς Πεντηκοστς θεωρεται γενέθλιος μέρα τς κκλησίας μας. Τ ργο τς σωτηρίας τν νθρώπων δν σταματ στν νάληψη· ρχεται λλος Παράκλητος, τ λλο θεο πρόσωπο, τ Πανάγιο Πνεμα, γι ν παρατείν τν Χριστ στος αἰῶνες, ν ντάξ τν νθρωπο σ να καινούριο Σμα, ν χορηγήσ σ λους τν ζω το Χριστο κα ν τος κάν μετόχους τς πουρανίου Βασιλείας.

       Πεντηκοστ εναι φετηρία μις νέας ποχς, παρχ το γιασμο. στορικ λαβε χώρα μία φορά. Λειτουργικ μως λαμβάνει χώρα σ κάθε μυστήριο, σ κάθε γιαστικ πράξη κα τελετ τς κκλησίας, πο δν ποτελον παναλήψεις ατς, λλ φανερώνουν τν πέρβαση τς στορίας κα τν εσοδο το κόσμου στ διάσταση νς καινούριου, φθαρτου χρόνου. Εναι δια Πεντηκοστ πο συντελεται στ θεία λειτουργία, στ βάπτιση, στ χειροτονία, στ γάμο, στν γιασμό κα στ λοιπ μυστήρια.
       πως κομε στ διόμελο το σπερινο τς ορτς, Παράκλητος χορηγε τ πάντα μέσα στν κκλησία· ναβλύζει ς στείρευτη πηγ τς προφητεες, τελειοποιε τος ερες, διδάσκει τ θεϊκή Του σοφία στος γράμματους, ναδεικνύει θεολόγους τος πλος ψαράδες τς Γαλιλαίας, νακαινίζει δι’ δατος τν παλαι νθρωπο, νώνει «ες σάρκα μίαν» τ νδρόγυνο, μεταβάλλει σ Σμα κα Αμα Χριστο τ ψωμ κα τ κρασί, μεταμορφώνει τν μαρτωλ σ γιο, θεώνει τν γωνιστή, κα γενικς συγκροτε λόκληρο τ θεσμ τς κκλησίας.
       Τ νάγνωσμα π τς Πράξεις τν ποστόλων μς λέγει τι, ταν φθασε ορτ κείνη, βραϊκ Πεντηκοστή, κατ τν ποία γινόταν νάμνηση τς παραλαβς το μωσαϊκο νόμου πενντα μέρες μετ τν ξοδο π τν Αγυπτο, ο μαθητς ταν συγκεντρωμένοι μ μοψυχία στ διο μέρος στν ερουσαλήμ. Ξαφνικ ρθε π τν οραν μία βο κα γέμισε τ σπίτι, που σαν συγκεντρωμένοι. Τότε μφανίσθηκαν πύρινες γλσσες πο κάθισαν πάνω στος μαθητές, τος ποίους κουγαν ν μιλον στς διαίτερές τους γλσσες κα διαλέκτους ουδαίοι πο βρίσκονταν κε π διάφορα μέρη το κόσμου γι τν ορτ τς βραϊκς Πεντηκοστς, κ τν ποίων λλοι τος θαύμασαν κα βαπτίστηκαν κι λλοι τος θεώρησαν μεθυσμένους.
       Τ καταπληκτικ ατ γεγονς ποτελε τν ναρξη τς δράσης τν ποστόλων πρς εαγγελισμ τς οκουμένης. Ο πρώην δύναμοι, φοβισμένοι κα ντροπαλο ψαράδες τς ουδαίας γίνονται δυνατοί, λαμβάνουν «δύναμιν ξ ψους» κα τν κπλήρωση τς πόσχεσης το Κυρίου, νοίγουν τ στόμα τους, γι ν διακηρύξουν τ μήνυμα τς νέας τάξης πραγμάτων, τς πραγματικς νέας ποχς, κατ τν ποία νθρωπος καλεται ν γίν κατ χάριν θεός, μοιάζοντας μ τν μοναδικ Λυτρωτ κα Σωτρα του, τν ναστάντα ησο Χριστό.
       ταν Κύριος, τ Πανάγιον Πνεμα, κατέβηκε στ Βαβλ κα συνέχεε τς νθρώπινες γλσσες, τότε πλθε διάσπαση στς νθρώπινες σχέσεις κα δημιουργήθηκαν τ διάφορα θνη. Σήμερα μως πανέρχεται γι ν καλέσ σ νότητα, ν πανενώσ λα τ θνη στν νότητα κα κοινωνία το Σώματος το Χριστο, τν κκλησία, κα δείχνει θαυμαστ σημεο. Κατεβαίνει ς πύρινες γλσσες στ κεφάλια τν μαθητν κα νακαλε τν βαβελικ σύγχυση, διδάσκοντας καινούρια γλσσα, κοιν γι λους, τ γλσσα τς γάπης. Θεραπεύει τν ποια δυναμία τν μαθητν κα ναπληρο τς λλείψεις τους, νισχύοντάς τους μ δύναμη ξ ψους κα ποστέλλοντάς τους στν οκουμένη, γι ν εαγγελιστον τ χαρμόσυνο μήνυμα τς λεύσεως το Θεο στν κόσμο κα τς σωτηρίας το νθρώπου μέσα π τ σταυροαναστάσιμο πρίσμα ζως.
       στόσο ο μαθητς δν εναι ο μόνοι ποδέκτες τν δωρημάτων Του. λοι καλούμεθα ν ζήσουμε ν Πνεύματι κα ληθεί, ν προσκολληθομε σ Ατ κα ν γίνουμε να πνεμα μαζί Του. Καλούμεθα ν γκρεμίσουμε τος σύγχρονους βαβελικος πύργους τς σεβείας, ν καθαριστομε «π πάσης κηλίδος», ν οκειωθομε Ατ τ Θεον Πνεμα τς συνέσεως, ν ρνηθομε κάθε λλο πνεμα, «πνεμα πλάνης, πονηρίας, ψεύδους, πλεονεξίας κα πάσης καθαρσίας».
       ς μν λυπήσουμε μ τν μαρτία μας, δελφοί μου, τν Παράκλητο, τ γιο Πνεμα, γιατ χωρς τ δική Του χάρη κα τ λεος θ γίνουμε μες αωνίως ξιολύπητοι. ορτάζει σήμερα κα κερνάει. Κερνάει χαρίσματα! ς Τν παρακαλέσουμε σήμερα διαιτέρως ν μν μς στερήσ τν πλουσίων δωρεν Του, λικν κα πνευματικν, πο εναι τόσο παραίτητα γι τν σωτηρία μας. 

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...