Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 2014




† ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ
ἐλέῳ Θεοῦ Ἐπίσκοπος καὶ Μητροπολίτης
τῆς Ἱερᾶς καὶ Ἀποστολικῆς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας
πρὸς τὸν ἱερὸν κλῆρον καὶ τὸν εὐσεβῆ λαὸν
τῆς καθ’ ἡμᾶς θεοσώστου Ἐπαρχίας.

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

«Διεμερίσαντο τά μάτιά μου αυτος καί πί τόν ματισμόν μου βαλον κλρον».
πί το Σταυρο κρέμαται Χριστός, κρέμαται Μεσσίας καί λυτρωτής το κόσμου. Καί μως κάποιοι χουν ντελς διαφορετικά νδιαφέροντα. Μοιράζουν τά  μάτια το ησο, κριβς πως αἰῶνες πρίν πό τή Σταύρωση τό εχε προείπει προφήτης «Διεμερίσαντο τά μάτιά μου αυτος καί πί τόν ματισμόν μου βαλον κλρον».

Δέν εναι μως μόνο τά μάτια το ησο πού μερίζονται στή σκιά το Σταυρο Του. Μαζί μέ ατά μερίζεται καί λόκληρη νθρωπότης, σοι ζον καί σοι πρόκειται νά ζήσουν. Μερίζεται νάλογα μέ τή θέση πού παίρνει καθένας ναντι το Σταυρο καί το σταυρωμένου.
Τά πρόσωπα πού βρίσκονται στόν λόφο το Γολγοθ εναι γνωστά: Εναι ο δύο συσταυρωθέντες ληστές. νας μπαίζει καί βρίζει, κοροϊδεύει καί ερωνεύεται. λλος ζητ τήν φεση, ζητ τή συγχώρηση, ζητ πό τόν Χριστό νά τόν θυμηθε στή βασιλεία Του. Πόσο διαφορετικοί εναι ο δύο ληστές! Ξεκινον πό τήν δια φετηρία λλά χουν τόσο διαφορετικό τέλος! νας κτός πό τήν νθρώπινη κατάκριση καί καταδίκη γνωρίζει καί τήν κατάκριση καί τήν καταδίκη το Θεο. χι γιατί Θεός δέν θελε νά τόν σώσει, τό ντίθετο μάλιστα, φο το δωσε μία μοναδική εκαιρία μετανοίας μέ τή σταύρωσή του δίπλα στόν Χριστό· φο το δωσε μία μοναδική εκαιρία μετανοίας μέ τό παράδειγμα το συσταυρουμένου ληστο. λλά ατός διαφόρησε, ρνήθηκε τήν εκαιρία, συνέχισε νά παραμένει δέσμιος τς μαρτίας, αχμάλωτος το κακο, ρνητής το Χριστο. ντίθετα, λλος ληστής ναγνωρίζει τή θεότητα το ησο· μετανοε γιά τίς μαρτίες του καί ζητ τή συγχώρηση. Καί δέν λαμβάνει μόνο τήν φεση, λλά ξιώνεται νά γίνει πρτος πολίτης τς βασιλείας Του.
Καί άν δεξιά καί ριστερά το Σταυρο μερίζονται τά πρόσωπα τν δύο ληστν, κάτω πό τόν Σταυρό μερίζονται δύο μάδες προσώπων. μία μάδα εναι ατή τν Ρωμαίων στρατιωτν πού παρακολουθον τό γεγονός τς σταυρώσεως το Θεανθρώπου ς μία τυπική παγγελματική ποχρέωση καί βάζουν κλρο «τίς τι ρει» πό τά ροχα το σταυρωμένου ησο.
λλη εναι μάδα τν οκείων το Χριστο. Παναγία καί γαπημένος του μαθητής, ωάννης, καί πιό κε ο πιστές μαθήτριες, «γυνακες τινες α συνακολουθήσασαι», παρακολουθον μέ ντελς διαφορετικά συναισθήματα τήν ξέλιξη τν γεγονότων καί θρηνον γιά τόν γαπημένο τους διδάσκαλο. Καί ο δύο μάδες βλέπουν τόν σταυρωμένο, λλά ντιδρον μέ διαφορετικό τρόπο. Καί ο δύο μάδες θά δον τήν νάσταση, λλά πρώτη δέν θά ντιληφθε τίποτε. Ο ρωμαοι στρατιτες πού φρουρον τόν τάφο, γιά νά μήν κλέψει κανείς τό σμα το ησο, δέν θά Τόν δον νά ξέρχεται ναστημένος, γιατί τά μάτια τους εναι τυφλωμένα πό τήν λη καί τό συμφέρον, τυφλωμένα πό τόν γωισμό καί τή φιλαυτία. δεύτερη μάδα, Παναγία, ωάννης καί ο γυνακες θά Τόν δον ναστημένο στόν κπο το ωσήφ, θά Τόν δον καί θά κούσουν τό «χαρε», θά Τόν δον καί θά γίνουν ο πρτοι μάρτυρες τς ναστάσεώς Του.
πό τότε καί μέχρι σήμερα ο νθρωποι πιλέγουν μέ τή στάση καί τή συμπεριφορά τους τή θέση τους σέ σχέση μέ τόν Σταυρό καί τόν σταυρωμένο Θεάνθρωπο. λλοι διαφορον, λλοι πιδιώκουν νά κερδίσουν πό ατή τήν πραγματικότητα, λλοι συκοφαντον, λλοι ερωνεύονται καί λλοι συμπάσχουν, μετανοον καί ξιώνονται τς φέσεως καί τς πολυτρώσεως, ξιώνονται τς ναστάσεως.
νώπιον το Σταυρο καί μες, δελφοί μου, σήμερα καλούμεθα νά κτιμήσουμε τή μέχρι τώρα στάση μας. Καλούμεθα νά συνειδητοποιήσουμε σέ ποιά πό τίς τέσσερις μάδες νήκουμε. Κανείς μας δέν θέλει, σφαλς, νά μείνει στόν Σταυρό καί νά μή δε τήν νάσταση. Κανείς μας δέν θέλει νά νήκει στούς ρνητές σέ ατούς πού διαφορον γιά τόν σταυρωμένο. Γι ατό ς σπεύσουμε νά λάβουμε τή σωστή θέση καί ς παρακαλέσουμε τόν δι μς Σταυρωθέντα Κύριο νά μς ξιώσει νά συσταυρωθομε μαζί του γιά νά ξιωθομε καί τς χαρς τς ναστάσεώς Του.

Διάπυρος πρός τόν δι μς Σταυρωθέντα Κύριον εχέτης


Ὁ Μητροπολίτης



† Ὁ Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας Παντελεήμων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...