Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Κυριακὴ Ε΄ Νηστειῶν: Από τον σαρκικό έρωτα, στον σαρκωμένο Έρωτα.



 Ἡ σία Μαρία Αγυπτία, σπουδαία θλήτρια τς ρήμου, ποτελε λαμπρ πρότυπο μετανοίας κα σκήσεως. Κατ τν σήμερον μέρα κκλησία μς πενθυμίζει τ παράδειγμα τς θαυμαστς μεταστροφς το σώτου κα φιληδόνου βίου της, μεταστροφς πραγματικ δυναμικς κα ξιεπαίνου, στν ποία βρίσκει φαρμογ λόγος το Κυρίου πρς τος φαρισαίους τι «πόρνες κα τελνες εναι μπροστ π σς στν πορεία πρς τν Βασιλεία τν ορανν».
Γι τν κκλησία μετάνοια εναι τ σπουδαιότερο ργαλεο εσόδου στν Βασιλεία το Θεο· εναι τ κλειδ πο νοίγει τν πόρτα τς θείας χάριτος, ατ πο κα διος εγνώμων ληστς χρησιμοποίησε πάνω στ Σταυρό κα νοιξε τν πόρτα τς δέμ· εναι μοχλς πο σηκώνει τ μεγαλύτερο βάρος το κόσμου, τ βάρος τν μαρτιν, κα τ κάνει πλέον νάλαφρο· εναι τ ξυγόνο τ πνευματικό, πο δίνει ζω στ νεκρ πτώματα τς μαρτίας, τ νερ πο ξεδιψ τ πνευματικ νθη τς ρήμου· μετάνοια ποτ δν κατεδίκασε, ποτ δν κόλασε, ποτ δν βλαψε, ποτ δν ταν νώφελη γι ποιον τν γάπησε.
μετάνοια σώζει· κάνει γίους τος γκληματίες, τος δίστακτους, τος ντίθεους, τος ρνητς το Χριστο, καθς τος μεταβάλλει σ φίλους κα δελφούς Του, σ ποδέκτες τς ελογίας Του· μόνον σώζει, μόνον γιάζει, μόνον θεώνει, γιατ εναι νατροπ τς φθορς. Οδν μετανοίας σχυρότερον, διότι χει τν δύναμη ν σώσ τ πάντα, κόμη κα τν διάβολο, λλ δυστυχς κενος τν ρνεται αωνίως, ς πλέον μετάπειστος κα διάλλακτος.
Θέλω, δελφοί μου, ν κάνετε σήμερα να πείραμα· ν δοκιμάσετε γι τν αυτό σας μία προσευχ μετανοίας, τ «Κύριε ησο Χριστέ, λέησόν με». Προσπαθστε ν τ λέτε καθ’ λη τ διάρκεια τς μέρας, ποκρινόμενοι μέσα σας γι λίγες στω ρες μέχρι τ βράδυ τν δολοφόνο, τν βιαστή, τν πόρνο, τν κλέφτη κα πατενα, τν καταχραστ το δημοσίου, τν ψευδομάρτυρα, τν γκληματία, χωρς μως ν πάψετε ν λέτε τν προσευχ ατή. Στ τέλος τς μέρας θ γίνετε μάρτυρες νς μοναδικο θαύματος, διαπιστώνοντας κάτι πο σως κάποιους π τος πειραματιζομένους θ φήσ φωνους. Κι ν κάποιοι δν κατορθώσουν ν δον τί συμβαίνει, σως μ λίγη κόμη προσπάθεια κα σ σύντομο χρόνο θ ντιληφθον τ ποτέλεσμα το πειράματος.
Γι τν σία Μαρία προσευχ τς μετανοίας δν ταν πείραμα, λλ στάση ζως, μμον στν λήθεια, κίνηση ποφασιστικ πρς συνάντηση μ τν Θεό, κατανόηση το ξω κα το σω κόσμου, νατροπ τς φαντασίας το ραίου κα νακάλυψη το ντως «ραίου παρ πάντας νθρώπους». π τν γοραο ρωτα τς σαρκς σία σκήτρια περν στν σαρκωθέντα ρωτα, πο ξαγόρασε μ τ Αμα Του τν νθρωπότητα κ τς κατάρας το νόμου. σία Μαρία συνέχισε κα στν ρημο ν πιζητ τ κέρδος τς τέχνης το ρωτα, μως ατς ρωτας δν ταν οτε χυδαος, οτε γοραος, οτε σαρκικός, οτε θεομίσητος, οτε κολάσιμος. ταν ρωτας πνευματικός, γιος, καθαρός, θεοσεβής, σωστικός, πο παιτε τν γνότητα τς καρδις, τν θικ κεραιότητα, τν παρθενία, τν γκράτεια σ λες τς ασθήσεις κα τος λογισμούς.
Γι τν πορνικ κα σοδομικ κα θικς ξεχαρβαλωμένη ποχή μας ,τι ασχρ κα σάπιο κα διαστροφικ προβάλλεται μ μφαση κα τείνει ν κατοχυρωθ νομικά. σοι ντιδρον σ ατ τ θικ ξεχαρβάλωμα παρουσιάζονται ς γραφικοί, πισθοδρομικο κα σκοταδιστές. Ο δθεν προοδευτικοί, ο πολέμιοι τς κκλησίας, πλανντες κα πλανώμενοι, νομίζουν τι θ κατορθώσουν ν πομονώσουν τν κκλησία, λλ « λόγος το Κυρίου ο δέδεται», γιατ εναι λόγος βιωματικς στ πρόσωπα τν γίων προτύπων πο ατ προβάλλει δ κα δύο χιλιάδες χρόνια. κκλησία εναι χρος τν μετανοημένων μαρτωλν. Κα σο περισσότερο μαρτωλς εναι μετανον, τόσο μεγαλύτερη ξία χει τ παράδειγμα τς μετανοίας του, πειδ κρατ σβεστη τν λπίδα τς φέσεως τν μαρτημάτων.
συντριβ τς καρδίας εναι, δελφοί μου, τ μεγαλύτερο θαμα. Νεκρς ν ναστηθ εναι να τίποτα μπροστ στ μετάνοια νς μαρτωλο. Προδότες, ρνητές, τελνες, πόρνοι, μοιχοί, μοφυλόφιλοι, μάγοι, κλέφτες, ψετες, δολοφόνοι, γκληματίες, πατενες, ρπαγες, μέθυσοι, ργίλοι, πονηροί, μπορον ν προστρέξουν στν γκαλι τς μεγάλης μητέρας τους, τς κκλησίας, γι ν λάβουν δωρεν τν συγχώρηση τν μαρτιν τους κα τν θεραπεία τους μέσα π τν ληθιν μετάνοια κα τν ελικριν ξομολόγηση. 

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...