Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018

Η Υπαπαντή του Κυρίου




Σήμερα γία μας κκλησία πανηγυρίζει τν παπαντ το Χριστο, τν ποδοχή Του δηλαδ στ να το Σολομντα π τν πρεσβύτη Συμεών. πως μς διηγεται Εαγγελιστς Λουκς, ταν συμπληρώθηκαν ο σαράντα μέρες καθαρισμο τς Παναγίας μετ τν γέννηση το Κυρίου, προσλθαν στ ναό, γι ν φιερώσουνν τν ησο στν Θε κα ν φαρμόσουν τς τυπικς διατάξεις πο προέβλεπε μωσαϊκς νόμος. 

Τότε νας γέροντας, Συμεών, πο εχε λάβει τν θεία πόσχεση τι δν θ πέθαινε, ἐὰν δν βλεπε τν Μεσσία, βαστάζοντας στ γεροντικά του χέρια τν Κτίστη κα Δημιουργ το παντός, μπνεόμενος π τ γιο Πνεμα, ναγνώρισε τν Λυτρωτ το λαο το Θεο κα Τν δοξολόγησε μ τ ξς λόγια: «Τώρα μπορες ν φήσς τν δολο Σου ν πεθάν ερηνικά, Κύριε, σύμφωνα μ τν πόσχεσή Σου, διότι εδαν τ μάτια μου τν σωτηρία πο τοίμασες γι τν νθρωπότητα, τ φς τς ποκαλύψεώς Σου κα τν ατία ν δοξάζεται ελογημένος λαός Σου, σραήλ». Κα στν Θεοτόκο επε: « Υός σου θ εναι ατιος πτώσης κα νάστασης πολλν, ν τν δική σου ψυχ θ διαπεράσ ξίφος». χοντας τ μάτια τς ψυχς του στραμμένα πρς τν Γολγοθά, τν στιγμ τς φρικτς θυσίας, γέροντας Συμεν προφήτευσε μ κρίβεια τ μελλούμενα.
ησος Χριστς πραγματικ κεται «ες πτσιν κα νάστασιν πολλν». Δι’ κείνου «πεπτώκασι δαίμονες κα νέστησαν νθρωποι»· δι’ κείνου ποκαλύφθηκε τ ληθιν φς πο φωτίζει κα γιάζει τ σύμπαντα· δι’ κείνου δοξάζεται σραήλ, δηλαδ γία κκλησία Του·  δι’ κείνου ρχεται λύτρωση π τ δειν τς μαρτίας, φο καταπατήθηκε μεγάλος χθρς τν νθρώπων, θάνατος.
Μ τν παπαντή Του Κύριος πέδειξε τι πρξε πόδειγμα ταπείνωσης στ νόμο πο διος εχε δώσει στος βραίους. πακοή Του ατ φανερώνει τ θεο μεγαλεο Του, διότι Θες δν πιβάλλεται στν νθρωπο μ τ βία. Μέσα στ να Συμεν ναγκαλίζεται τν Νομοθέτη το σραήλ, ποος δν ρθε ν καταργήσ τν νόμο, λλ ν τν λοκληρώσ. Γι’ ατ ξάλλου κα κατ τν πίγεια δράση Του τηροσε παρέγκλιτα τς διατάξεις πο ποχρεώνονταν ν φαρμόζουν ο ουδαοι. Κι ν κενος ποτάχθηκε σ νόμο πο δν δηγοσε στ σωτηρία, μες ο χριστιανο δυσανασχετομε, ταν κκλησία μς καλ ν φαρμόσουμε τ Εαγγέλιο, γι ν πετύχουμε τν σωτηρία μας. Ασθανόμαστε βαρ φορτίο τν εαγγελικ νόμο, πειδ ζομε μέσα στν χλιαρότητα, λλ κα ταν τν φαρμόζουμε, συχν τ κάνουμε ντελς τυπολατρικά, χωρς συναίσθηση, συμμετέχουμε στ μυστήρια τς κκλησίας μ πολιθωμένη, τυπολατρικ κα νεκρ συνείδηση. μως κκλησία καταργε τος νόμους κα τς τυπικότητες, ταν ατς δν δηγον στν λευθερία κα τν χάρη, ταν τ ζητούμενο δν εναι πέρβαση τν στερεοτύπων.
πρεσβύτης Συμεν πρε στ χέρια Του Ατν πο πλασε μ τ χέρια Του τν δάμ· κα χαρά του ταν περίγραπτη. Μπορομε ν φανταστομε τ μέγεθος τς χαρς του, ἐὰν θ εχε τότε τν δυνατότητα πο χουμε μες ο χριστιανοί; Κα ποιά εναι ατ δυνατότητα; χι μόνον ν γγίξουμε τ Σμα το Θεανθρώπου, λλ ν Τ νώσουμε μ τ δικό μας Σμα μέσ τς θείας Εχαριστίας. παπαντ το Χριστο μας εναι να γεγονς μ διάρκεια. Διότι καθημεριν παντομε, δηλαδ ποδεχόμαστε τν Κύριο μέσα μας κατ τν διάρκεια τς θείας λειτουργίας, γι’ ατ κα συγκίνηση, χαρ κα γαλλίαση, εναι συναισθήματα πο πρέπει ν μς διακατέχουν κάθε φορ πο Τν κοινωνομε κα Τν δεχόμαστε μέσα στς γκάλες τς καρδις μας.
Τ καλ συναπάντημα μ τν ησο Χριστ εναι μία ελογημένη αώνια γιορτή. νθρωπος συναντται μ τν Θε μέσα σ μία σχέση θεωτική, που Θες δωρίζει λο Του τ εναι στ πλσμα Του, το παρέχει τ πάντα γι τν σωτηρία του. Ατν τν σωτηρία εδαν τ γερασμένα μάτια το Συμεών, λλ κα τς προφήτιδος ννης, ποία περίμενε κα ατ τν ρχομ το Μεσσία μέχρι τ βαθι γεράματά της.
μες, δελφοί μου, ς μν περιμένουμε ν γεράσουμε, γι ν πομε «Νν πολύεις». εκαιρία ν πάρουμε στ χέρια μας τν Χριστ μς δίνεται σήμερα. Τώρα! παπαντή Του εναι μία γιορτ το σήμερα, το κάθε σήμερα· Χριστς εναι δ, μέσα στ Ναό Του! προσφέρεται καθημεριν στος Ναος ς «προσφέρων κα προσφερόμενος», σαραντίζει καθημεριν μέσα στς κκλησιές μας ς βρέφος, τοιμος γι θυσία, Τν βαστάζουν καθημεριν ο πρεσβύτεροι στν θεία λειτουργία, προτείνοντας «Τ για τος γίοις». Καθημεριν κι μες ο πιστο μπορομε κα πρέπει ν Τν κοινωνομε, γι ν ασθανόμαστε νυπέρβλητα μεγαλύτερη χαρ π ατν το Συμεν κα τς ννης κα ν λέμε μ γαλλίαση ψυχς «Νν πολύεις τν δολόν Σου, Δέσποτα, κατ τ ῥῆμά Σου ν ερήν, τι εδον ο φθαλμοί μου τ σωτήριόν Σου, τοίμασας κατ πρόσωπον πάντων τν λαν, φς ες ποκάλυψιν θνν κα δόξαν λαο Σου σραήλ». 

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...