«Χριστῷ συνεσταύρωμαι· ζῶ δέ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ
δέ ἐν ἐμοί Χριστός».
Κυριακή μετά τήν ἑορτή τῆς ὑψώσεως τοῦ τιμίου
καί ζωοποιοῦ Σταυροῦ, καί, ἐνῶ τό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα μᾶς ὑπενθύμισε τήν
προτροπή τοῦ Ἰησοῦ πρός ὅποιον θέλει νά εἶναι πιστός μαθητής του νά σηκώσει
τόν σταυρό του καί νά τόν ἀκολουθήσει, στό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα ὁ
πρωτοκορυφαῖος τῶν ἀποστόλων προχωρεῖ ἕνα βῆμα πιό πέρα.
Ὁμολογεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος ὅτι δέν ἀρκεῖται
ἁπλῶς στό νά ἄρει τόν σταυρό του καί νά ἀκολουθήσει τόν Χριστό, ἀλλά ὅτι ἡ ζωή
του εἶναι μία συνάντηση μέ τόν Χριστό ἐπί τοῦ σταυροῦ καί μία ταύτιση τῆς
ζωῆς του μέ τή ζωή τοῦ Χριστοῦ. «Χριστῷ συνεσταύρωμαι· ζῶ δέ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ
δέ ἐν ἐμοί Χριστός».
Συγκλονισμένος ὁ μέγας ἀπόστολος ἀπό τή
θυσιαστική ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ πού τόν ἀνεβάζει στόν σταυρό χάριν τῶν ἀνθρώπων,
ἐπιλέγει νά ἀνταποδώσει αὐτή τήν ἀγάπη μέ τή συσταύρωσή του. Κάνει τό πάθος
τοῦ Χριστοῦ δικό του πάθος, κάνει τόν πόνο του γιά τή σωτηρία τῶν ἀνθρώπων
δικό του πόνο. Κάνει τή διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ δική του διδασκαλία καί τή ζωή
του δική του ζωή καί δέχεται τίς ὕβρεις, τίς προσβολές, τίς φυλακίσεις, τά
βασανιστήρια καί αὐτό τό μαρτύριο χάριν τῆς πίστεώς του στόν Χριστό καί τῆς
ὁμολογίας τοῦ ὀνόματος καί τῆς θεότητός του μέ ὑπομονή καί καρτερία.
Ἀπό τήν ἡμέρα πού ὁ ἀπόστολος μεταστρέφεται
στόν Χριστό μέ θαυμαστό τρόπο ἡ θέλησή tου καί ἡ ζωή του ταυτίζονται μέ τό
θέλημα τοῦ Θεοῦ. Ὅ,τι δέν ταυτίζεται μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὅπως αὐτό προσδιορίζεται
στό εὐαγγέλιό του καί τοῦ γνωστοποιεῖται μέσω τῆς συνειδήσεώς του,
ἀνήκει γιά τόν πρωτοκορυφαῖο ἀπόστολο στό παρελθόν, ἀνήκει στόν παλαιό
ἄνθρωπο πού νέκρωσε ὁ ἴδιος θεληματικά «σύν ταῖς πράξεσιν αὐτοῦ καί ταῖς
ἐπιθυμίαις».
Γι᾽ αὐτό καί τόν παρακολουθοῦμε, ἀδελφοί μου,
στίς ἀποστολικές του περιοδεῖες τόσο θαρραλέο, τόσο πρόθυμο, τόσο ἀποφασιστικό
νά ἀναλάβει πρωτοβουλίες καί νά ὑποστεῖ κόπους καί ταλαιπωρίες, νά
ἀντιμετωπίσει κινδύνους καί δυσκολίες, ναυάγια καί φυλακίσεις καί στό
τέλος τό μαρτύριο.
Γιά τόν ἀπόστολο Παῦλο πού εἶχε ἀποφασίσει
ὅτι ἡ ζωή του ἦταν ὁ Χριστός, πού εἶχε ἀποφασίσει ὅτι ἡ εὐτυχία του ἦταν ὁ
Χριστός, πού εἶχε ἀποφασίσει ὅτι ἡ ἐπιτυχία του ἦταν ὁ Χριστός, δέν ὑπῆρχαν
δυσκολίες, δέν ὑπῆρχε φόβος, δέν ὑπῆρχε ἀγωνία. Ὅ,τι θά συνέβαλε στή δόξα
τοῦ Χριστοῦ, ὅ,τι θά ἤθελε ὁ Χριστός, αὐτό ἔκανε ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Δέν ζοῦσε
μόνος του ἀλλά ζοῦσε μέσα του ὁ Χριστός καί γιά χάρη ἦταν ἕτοιμος γιά τά πάντα.
Μέ αὐτόν τόν τρόπο καλούμεθα νά ζήσουμε καί
ἐμεῖς, ἀδελφοί μου. Γιατί Ἀκολουθῶ τόν Χριστό σημαίνει ζῶ μέ τόν Χριστό, σημαίνει
ζῶ γιά τόν Χριστό, σημαίνει ταυτίζω τή ζωή μου μέ τή δική του. Καί ἡ ζωή τοῦ
Χριστοῦ πού θέλουμε νά ζήσουμε δέν μπορεῖ οὔτε νά συμπλέκεται οὔτε νά ταυτίζεται
μέ τήν ἁμαρτία, μέ τά πάθη, μέ τά ἐλαττώματα καί τίς ἀδυναμίες μας. Ἡ ζωή τοῦ
Χριστοῦ πού θέλουμε νά ζήσουμε εἶναι ζωή ὑπακοῆς στό θέλημα τοῦ Θεοῦ, εἶναι ζωή
θυσίας καί ἀγάπης.
Ὁ Χριστός δέν ζητᾶ τίποτε ὑπερβολικό ἀπό
ἐμᾶς. Αὐτά πού ζητᾶ τά ἔζησε καί τά ἐφάρμοσε πρῶτα ὁ ἴδιος, παρότι Ἐκεῖνος δέν
εἶχε κανένα λόγο νά ὑπομείνει ὅ,τι ὑπέμεινε, γιατί ἦταν Θεός· ἀλλά τά
ὑπέμεινε γιά νά δώσει σέ μᾶς ὑπόδειγμα τοῦ τρόπου ζωῆς πού πρέπει νά ἀκολουθήσουμε,
ἐάν θέλουμε νά εἴμαστε γνήσιοι μαθητές του, ἐάν θέλουμε νά φθάσουμε στή
σωτηρία τήν ὁποία μᾶς διασφάλισε μέ τή θυσία του καί στήν αἰώνια ζωή τήν ὁποία
ὑπόσχεται· τά ὑπέμεινε «ὑμῖν ὑπολιμπάνων ὑπογραμμόν ἵνα ἐπακολουθήσητε τοῖς
ἴχνεσιν αὐτοῦ», ὅπως γράφει ὁ ἀπόστολος Πέτρος.
Καί ἐάν ὁ Χριστός, ἀδελφοί μου, σήκωσε τόν
σταυρό τῶν δικῶν μας ἁμαρτιῶν καί ὑπέμεινε ὅλα ὅσα ὑπέμεινε ἀπό τήν πολλή του
ἀγάπη καί τήν πολλή του εὐσπλαγχνία γιά τό πλάσμα του, πῶς εἶναι δυνατόν
ἐμεῖς, πού καλούμεθα νά ἀπαρνηθοῦμε τόν ἁμαρτωλό ἑαυτό μας καί νά σηκώσουμε
τόν σταυρό μας, ὄχι γιά νά σώσουμε κάποιον ἄλλο ἀλλά γιά νά κερδίσουμε τή
δική μας σωτηρία, νά δυσκολευόμαστε καί νά δυσανασχετοῦμε;
Ἄς πάρουμε, λοιπόν, τήν ἀπόφαση, καί
ἀκολουθῶντας τό παράδειγμα τοῦ πρωτοκορυφαίου ἀποστόλου Παύλου, ἄς θελήσουμε νά
σταυρωθοῦμε καί ἐμεῖς μαζί μέ τόν Χριστό γιά νά ἀπολαύσουμε καί τήν ἔνδοξη
Ἀνάστασή του, γιά νά ἀπολαύσουμε τή σωτηρία μας.
Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.