«Δεῦτε λάβετε πάντες Πνεῦμα σοφίας, Πνεῦμα
συνέσεως, Πνεῦμα φόβου Θεοῦ».
Ἑορτή
τῆς θείας Ἐπιφανείας,
ἑορτή τῆς
φανερώσεως τῆς Ἁγίας
Τριάδος στά ρεῖθρα τοῦ
Ἰορδάνου. Ὁ
Χριστός προσέρχεται γιά νά βαπτισθεῖ
καί δέν καλεῖ μόνο τόν τίμιο Πρόδρομο νά ἐγκαταλείψει τόν δικαιολογημένο
δισταγμό του καί νά τόν βαπτίσει, ἀλλά
καλεῖ καί κάθε ἄνθρωπο
νά προσέλθει γιά νά λάβει «Πνεῦμα
σοφίας, Πνεῦμα συνέσεως, Πνεῦμα φόβου Θεοῦ».
Τό Πνεῦμα τοῦ
Θεοῦ εἶναι,
ἄλλωστε, αὐτό
τό ὁποῖο
ἐνεφύσησε ὁ
ἴδιος στόν ἄνθρωπο,
ὅταν τόν ἔπλασε
«χοῦν λαβών ἀπό
τῆς γῆς»,
καί εἶναι αὐτό
τό ὁποῖο
τόν διαφοροποιεῖ ἀπό ὅλα
τά ἄλλα δημιουργήματα τοῦ Θεοῦ.
Τό Πνεῦμα τοῦ
Θεοῦ εἶναι
αὐτό τό ὁποῖο ἀποδίωξε
ὁ ἄνθρωπος
μέ τήν παρακοή τῆς
θείας ἐντολῆς
καί τήν ἀπομάκρυνσή του ἀπό τόν κῆπο
τῆς Ἐδέμ,
καί ἀποστέρησε ἔτσι
τόν ἑαυτό του ἀπό
τήν προοπτική τῆς αἰωνίου ζωῆς.
Αὐτό τό Πνεῦμα
μᾶς καλεῖ
καί πάλι νά λάβουμε ὁ
Χριστός κατά τήν ἡμέρα
κατά τήν ὁποία διά τῆς
βαπτίσεώς του δέν ἁγιάζει
μόνο τά ὕδατα ἀλλά
ἀνακαινίζει καί ἀναγεννᾶ
τά σύμπαντα. Αὐτό τό Πνεῦμα
μᾶς καλεῖ
καί πάλι νά λάβουμε ὁ
Χριστός κατά τήν ἡμέρα
κατά τήν ὁποία ἐμφανίζεται
στόν κόσμο ἡ τριπρόσωπος Θεότης γιά νά ἐπιβεβαιώσει τήν ἀλήθεια τῶν
φαινομένων.
«Πνεῦμα σοφίας, Πνεῦμα
συνέσεως, Πνεῦμα φόβου Θεοῦ»
εἶναι αὐτά
πού παρέχει ὁ ἐν
τοῖς ρείθροις τοῦ
Ἰορδάνου βαπτιζόμενος σήμερα μονογενής
Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ
στόν ἄνθρωπο, καί εἶναι
αὐτά πού ἔχει
ἀπόλυτη ἀνάγκη
ὁ ἄνθρωπος
κάθε ἐποχῆς
καί ἰδιαιτέρως ὁ
σύγχρονος ἄνθρωπος.
Ὁ
Θεός μᾶς ἐπροίκισε
μέ σοφία, ἀλλά ἐμεῖς χρησιμοποιήσαμε τή σοφία ὑπηρετῶντας
τή ματαιοδοξία μας, καί νομίσαμε ὅτι
μέ αὐτήν μποροῦμε
νά ξεπεράσουμε καί νά ἀντικαταστήσουμε
τόν Θεό, ἀλλά ματαιωθήκαμε «ἐν τοῖς
διαλογισμοῖς ἡμῶν»· γιατί μέ τήν ἀλόγιστη χρήση τῆς σοφίας μας στραφήκαμε ὁ ἕνας
ἐναντίον τοῦ
ἄλλου, καταστρέψαμε τό περιβάλλον καί ὁδηγήσαμε τή ζωή μας ἀντί στήν εὐτυχία
σέ σκοτεινά ἀδιέξοδα.
Ὁ
Θεός μᾶς ἐπροίκισε
μέ σύνεση, ἀλλά ἐμεῖς τή μετατρέψαμε σέ πονηρία, καί ἀντί νά τή χρησιμοποιήσουμε γιά τήν ὀρθή διαχείριση τῆς σοφίας πού κατείχαμε, τήν
μετεξελίξαμε σέ παγίδα στήν ὁποία
τελικά πέσαμε.
Ὁ
Θεός μᾶς ἔδωσε
τόν φόβο του, τήν αἴσθηση,
δηλαδή, τοῦ σεβασμοῦ
καί τῆς ἀγάπης
ἀπέναντί του, πού μᾶς προστάτευε καί μᾶς διαφύλαττε ἀπό
τήν παρακοή καί τήν ἀπομάκρυνση
ἀπό τή Χάρη του. Ἀλλά ἐμεῖς τόν θεωρήσαμε δεσμευτικό τῆς ζωῆς
μας καί τόν ἀποτινάξαμε γιά νά ζήσουμε δῆθεν ἐλεύθεροι,
στήν πραγματικότητα ὅμως
γιά νά γίνουμε ὑποχείρια
τῶν ἐπιθυμιῶν καί τῶν
ἀδυναμιῶν
μας.
Ἡ
ἀγάπη τοῦ
Θεοῦ ὅμως
δέν μᾶς ἐγκατέλειψε,
καί γι᾽ αὐτό
μᾶς καλεῖ
σήμερα προκειμένου νά ἀνανεώσουμε
τή σχέση μας μαζί του, προκειμένου νά ἀναγεννήσει
τήν ψυχή μας καί τή ζωή σας στά νάματα τοῦ
πνευματικοῦ Ἰορδάνου
πού ἁγιάζει μέ τήν παρουσία του.
Ἡ
ἀγάπη τοῦ
Θεοῦ μᾶς
καλεῖ νά μετάσχουμε αὐτοῦ
τοῦ ἁγιασμοῦ προκειμένου νά λάβουμε καί πάλι «Πνεῦμα σοφίας, Πνεῦμα
συνέσεως, Πνεῦμα φόβου Θεοῦ»
καί νά κάνουμε μιά νέα ἀρχή
στή ζωή μας μέ τή Χάρη καί τήν εὐλογία
του.
Ἡ
πρόκληση ἀπευθύνεται, ἀδελφοί
μου, πρός ὅλους μας ἀνεξαιρέτως.
Ἄς μήν ἀδιαφορήσουμε
γι᾽ αὐτήν.
Ἄς μήν τήν ἀπορρίψουμε.
Ἄς μήν τήν ἀρνηθοῦμε, ἀλλά
ἄς σπεύσουμε νά λάβουμε «Πνεῦμα σοφίας, Πνεῦμα
συνέσεως, Πνεῦμα φόβου Θεοῦ»,
γιά νά ἁγιάσουμε τή ζωή μας καί νά γίνουμε
μέτοχοι τῆς σωτηρίας πού μᾶς προσφέρει ὁ
Χριστός μέ τήν βάπτισή του.
Διάπυρος πρός
τόν ἐν τοῖς
ρείθροις τοῦ Ἰορδάνου
βαπτισθέντα
Κύριον εὐχέτης
† Ὁ Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης καί
Καμπανίας Παντελεήμων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.