Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013

Η Αληθινή Εκκλησία.




του Florovsky George Fr. (1893- 1979)
 
Σν μέλος κα ερες τς ρθοδόξου κκλησίας πιστεύω τι κκλησία, μέσα στν ποία βαπτίσθηκα κα νατράφηκα, εναι κκλησία, ληθιν κκλησία, μόνη ληθιν κκλησία. Κα τ πιστεύω γι πολλος λόγους: νεκα προσωπικς πεποιθήσεως κα νεκα τς σωτάτης βεβαιώσεως το Πνεύματος, πο πνέει στ μυστήρια τς κκλησίας, κα νεκα τν σων εναι δυνατ ν γνωρίζω π τ Γραφ κα π τν καθολικ παράδοση τς κκλησίας. Εμαι ποχρεωμένος, λοιπόν, ν θεωρ λες τς πόλοιπες χριστιανικς κκλησίες ς λαττωματικές, κα σ πολλς περιπτώσεις μπορ ν προσδιορίσω ατς τς λλείψεις τν λλων κκλησιν μ πόλυτη κρίβεια. Γι’ ατό, λοιπόν, νωση τν Χριστιανν, γι μένα, σημαίνει κριβς τν παγκόσμια πιστροφ στν ρθοδοξία. Δν χω καμμία πολύτως μολογιακ πεποίθηση, πεποίθησή μου νήκει ποκλειστικ στν Una Sancta («Μία γία...» ).
Ξέρω καλ τι ξίωσή μου θ γνοηθε π πολλος χριστιανούς, Θ θεωρηθε τι εναι μι γωιστικ κα μάταιη παίτηση. Ξέρω, πίσης, καλ τι πολλ πράγματα, πο τ πιστεύω πόλυτα δν εναι πιστευτ π λλους. μως, δν βλέπω κανένα λόγο, γι τν ποο πρέπει γ ν’ μφιβάλλω γι’ ατ ν μν πιστεύω γ διος. Τ μόνο μως πο λογικά μο πιβάλλεται ν κάνω εναι ν διακηρύξω τν πίστη μου κα ν τν κφράσω μ τέτοιο τρόπο, στε ο φτωχές μου λέξεις ν μν μαυρώσουν τν λήθεια. Γιατί εμαι σίγουρος, τι λήθεια το Θεο φέρνει βεβαιότητα. Τοτο, βέβαια, δν σημαίνει τι τ κάθε τί μέσα στς πολλς ρθόδοξες κκλησίες κατ τ παρελθν τ παρν πρέπει ν ταυτισθε μ τν λήθεια το Θεο. Πολλ πράγματα προφανς πόκεινται σ λλαγές. Καί, φυσικά, πολλ πράγματα χουν νάγκη βελτιώσεως. ληθιν κκλησία δν εναι κόμη τέλεια κκλησία.
Florovsky George Fr. (1893- 1979)
κκλησία το Χριστο πρέπει ν ναπτυχθε κα ν οκοδομηθε μέσα στν στορία. Κι μως λη κα πλήρης λήθεια χει δη δοθε κα νατεθε στν κκλησία. ναθεώρηση κα νέα διατύπωση εναι πάντοτε δυνατή, κα ρισμένες φορές, μάλιστα, πιβεβλημένη. λη στορία τν Οκουμενικν Συνόδων το παρελθόντος τ ποδεικνύει. Ο γιοι Πατέρες μ’ ατν τ σκοπ συγκεντρώνονταν. Βέβαια, στ σύνολο, τ ταμεο τς Πίστεως φυλάχθηκε πιστά, κα μαρτυρία τς πίστεως κέρδισε σ κρίβεια κα εστοχία διατυπώσεως. Πάνω π’ λα, μυστηριακ δομ το Σώματος χει διατηρηθε σώα κα θικτος. Κα στ σημεο τοτο πάλι γνωρίζω τι προσωπική μου ατ πεποίθηση εναι δυνατ ν πορριφθε σν αταπάτη. λλ γι μένα ποτελε κράδαντη πεποίθηση. ν ατ θελε θεωρηθε πεισμονή, εναι πεισμον τς λήθειας κα τν τεκμηρίων.
Μπορ μόνο ν δ ατό, πο πράγματι βλέπω. Δν εμαι σ θέση ν κάνω τίποτ’ λλο. λλ μ κανένα τρόπο δν εμαι διατεθειμένος ν θέσω κανέναν «κτς κκλησίας». «κρίσις» χει δοθε στν Υό. Κανες δν διορίσθηκε γι ν προλαμβάνει τν κρίση Του. κκλησία, βέβαια, χει τ δική της ξουσία μέσα στν στορία. Εναι, πρτ’ π’ λα, ξουσία ν κηρύττει κα ν διαφυλάττει τ λόγο τς ληθείας. πάρχει κάποιος κανόνας πίστεως κα τάξεως, πο πρέπει ν θεωρεται σν κανόνας. τιδήποτε βρίσκεται πέραν τούτου εναι «νωμαλία». λλ «νωμαλία» πρέπει ν θεραπεύεται κα χι πλς ν καταδικάζεται. Ατ εναι δικαίωση γι τ συμμετοχ νς ρθοδόξου στν οκουμενικ διάλογο μ τν λπίδα, τι μ τ μαρτυρία του λήθεια το Θεο εναι δυνατ ν κερδίσει νθρώπινες πάρξεις.

 πηγή:εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...