Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Κυριακή της Σαμαρείτιδος:"Ὁ Χριστός βγάζει τή γυναίκα ἀπό τόν κρυψώνα τοῦ γυναικωνίτη, ἀπό τήν ἀφάνεια καί τήν ἀνυποληψία"!



πηγή το ακώβ, προτυπώνει τήν πηγή τς ζως. Γιά αἰῶνες ο νθρωποι δροσίζονται πό τό νερό τς πηγς το ακώβ πού βρίσκεται κοντά στή πόλη Σιχάρ τς Σαμαρείας, ο κάτοικοι τς ποίας φαίνεται νά εναι εγνώμονες πρός τόν ακώβ, γί’ ατό καί δέν ξέχασαν τό νομά του.
δ θέλει τό γιο Εαγγέλιο νά βρίσκεται σήμερα Χριστός, αθεντική πηγή τς ζως. κτός θνικν συνόρων καί μάλιστα σέ χθρικό δαφος. Πρτον γιατί Θεός δέν περιορίζεται σέ σύνορα καί δεύτερον γιατί δέν κλείνεται σέ θνη καί λαούς. Βρίσκεται πάνω καί ξω π΄λα ατά.

Ατά γιά κείνους πού θεωρον τό βραϊκό θνος κλεκτόν του Θεο τούς λληνες ς τήν λίτ το Θεο. Θεός δέν χωρίζει τά θνη καί τούς λαούς. νώνει καί νοποιε κάτω πό τή στοργή καί τήν γάπη Το «πάντα τά θνη», γιά τοτο καί Χριστός παραγγέλλει στούς μαθητές Του: «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τά θνη». λλά τό σημαντικό γιά μς δέν εναι ατό μόνον λλά τό τι Χριστός νδιαφέρεται μέ δική Του πρωτοβουλία μέ μία γυναίκα καί μάλιστα μέ μία γυναίκα ποπτης θικς πόστασης. Ζε προφανς καί μφανς στό χρο το κακο καί τς μαρτίας, γιά τοτο καί στή πόλη της δέν εναι καί τόσο ευπόληπτη.
Χριστός βρίσκει μία γυναίκα στόν δρόμο καί τήν κάνει μέ τή δική Του θέληση για.
Τό σημειώνουμε ατό γιά ατούς πού σχυρίζονται τι ο γυναίκα δέν χει τήν πρέπουσα θέση στήν κκλησία μας. Χριστός βγάζει τή γυναίκα πό τόν κρυψώνα το γυναικωνίτη, πό τήν φάνεια καί τήν νυποληψία καί τήν καθιστά μεσα, κάθ΄πέρβαση τς καθεστημένης τάξεως, σότιμη συνομιλητή Του καί τς δίνει τήν εκαιρία πίσης νά προχωρήσει στήν λοκλήρωση τς προσωπικότητάς της στήν κατά Χριστο ζωή καί πολιτεία.
Τά ρωτήματα, πού βρίσκεται καί πού λατρεύεται Θεός εναι δικά της. Ζε στήν μαρτία τς λλά χει καί κάποτε προσδοκίες λύτρωσης. Ζε τό θικό σκοτάδι της, λλά τενίζει ψηλά στόν ορανό κάποιες θεες κτίνες φωτός. Ο προβληματισμοί τς ατό ποκαλύπτουν.
πάντηση σαφής, καθαρή καί κρυστάλλινη πως διατυπώνεται πό τόν διο τόν ησο Χριστό.
Θεός εναι πνεμα, ρα βρίσκεται παντο καί στό ναό (βραϊσμός) καί στό βουνό (Σαμαρετες) καί στούς μεγαλοπρεπες ναούς τν πόλεων καί στά ρημοκλήσια τν βουνν, καί στόν νδρα καί τή γυναίκα, καί στόν ξένο καί τόν δικό μας καί τούς γηγενες καί τούς πισκέπτες μας κάθε λογής (τουρίστες , οκονομικούς μετανάστες κ.λ.π.)
σον φορ πώς λατρεύεται Θεός, πάντηση εναι προφανής. Μέ τήν καρδιά καί τή συνείδηση, ν πνεύματι καί ληθεία. χι μέ ποκριτικές, θεατρικές πράξεις καί παραστάσεις. Μέ τό Θεό φείλουμε νά εμαστε ελικρινες καί τίμιοι.
Μέ τό Θεό δέν παίζουμε « Θεός ο μυκτηρίζεται».
λατρεία το Θεο, πού γγίζει τήν καρδιά το πιστο εναι λατρεία πού προάγει τήν πικοινωνία, τήν συμφιλίωση, τήν νότητα, τήν καταλλαγή λων τν νθρώπων κάθε τάξεως καί καταστάσεως.
Ατά εναι στοιχεα πού παράγουν πολιτισμό, νάπτυξη, πρόοδο μέ τήν ρθόδοξη σημασία τν ρων. Εναι στοιχεα πού προάγουν τήν κοινωνία ποιοτικά, γιατί φέρνουν τόν νθρωπο πιό κοντά στό Θεό, τόν γιασμό καί τή χάρη, στοιχεα σέ δεύτερο καί πέρτατο βαθμό λοκλήρωσης τς προσωπικότητας στό θεανθρώπινο μοντέλο ζως καί κοινωνίας.

χουμε τήν πηγή τς ζως.
Τήν
γάπη Χριστός χει βρε τήν πηγή τς ζως.
νήκει σέ μας νά βρομε τήν γάπη.
Καί μαζί της τήν πηγή τ
ς ζως
Τόν
ναστάντα Κύριο.
Α
τό εναι προσδοκία μας.
Α
τός εναι γώνας μας.
Α
τό εναι εχή μας.
γία Φωτεινή δάσκαλος καί δηγός μας.


Πρωτ. Στυλιανός Θεοδωρογλάκης

πηγή:εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...