Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Κυριακὴ ΙΖ΄ Ματθαίου: η πίστη και η ταπείνωση της Χαναναίας.



Μία λλόθρησκη κα λλοεθνς γυναίκα προσέγγισε τν Κύριο κα το ζήτησε ν θεραπεύσ τν ταλαίπωρη κόρη της, πο κατείχετο π δαιμονικ πνεμα. Βρέθηκε Χριστός μας στ μέρη Τύρου κα Σιδνος, στ βόρεια σύνορα το σραήλ, κοντ στς εδωλολατρικς κα νήθικες ατς πόλεις, κα ταν σίγουρο πς συνάντησε κι λλους νθρώπους, ξένους πρς τ θη το σραήλ.
Χαναναία τς σημερινς περικοπς ταν μία γυναίκα βασανισμένη. Δν εναι μικρ πργμα ν βλέπς τ παιδί σου ν ποφέρ κα μάλιστα μ τν χειρότερο τρόπο· διότι στ’ λήθεια, δελφοί μου, δν πάρχει χειρότερο μαρτύριο π τν δαιμονισμό. λους τος πόνους κα λες τς ταλαιπωρίες μπορε ν τς ντέξ νθρωπος· τ ν ζ μως π τν τυραννικ κατοχ το διαβόλου εναι ,τι χειρότερο.  

Χαναναία ατ σίγουρα ποψιάστηκε πς ατία το δαιμονισμο φοροσε στν τρόπο προσέγγισης το θείου δι τς θρησκείας της. Τ διαπίστωσε μως, ταν φτασε σραηλίτης διδάσκαλος κα θεραπευτής. Προφανς δν εχε κούσ παλαιότερα γι’ Ατόν, διότι σ κείνη τν ποχ τ νέα δύσκολα μεταφέρονταν ξω κα μακρυ π τς μικρς κοινωνίες. Εναι σίγουρο πς Κύριος κάποιο λλο θαμα θ εχε κάν, στε ν κινήσ τ νδιαφέρον ατς τς γυναίκας. «στι δ κα λλα πολλ σα ποίησεν ησος» μς λέγει εαγγελιστς ωάννης. Πάντως τ θέμα εναι πς ατ εδωλολάτρις βρίσκει τ θάῤῥος ν ζητήσ βοήθεια· κα τολμήσασα, νίκησε τν πάντηση το Κυρίου στ ατημά της. «Τί θέλεις συ δ; τί σχέση χουν τ παιδι το Θεο μ τ σκυλιά; Εναι σωστ ν πάρ κάποιος τ ψωμ π τ παιδι κα ν τ πετάξ στος σκύλους;». Τουτέστιν: «Εναι σωστ χάρις το Θεο το σραλ ν δοθ σ ατος πο δν πιστεύουν σ Ατόν;».
Γι σκεφτετε το, δελφοί μου! Πς θ ντιδρούσαμε μες, ν κάποιος λλόθρησκος μς παρομοίαζε μ σκυλ ξαιτίας τς πίστης μας; Κι μως ατ γυναίκα, νυποψίαστη γι τν δοκιμασία το βραίου διδασκάλου, πο φάντασε σως τότε στ μάτια της αστηρς κα πόλυτος, πως ταν φήμη τν βραίων νομοδιδασκάλων τς ποχς, κατανοε κα μολογε τν μεγάλη λήθεια, τι πράγματι ο σραηλίτες εναι τ τέκνα το ληθινο Θεο κα πς κείνη δν νήκει σ ατν τν πλευρά. Εστοχα παντ μως πς κα τ σκυλάκια τρνε π τ ψίχουλα πο πέφτουν π τ τραπέζι τν κυρίων τους. Κερδίζει τν θεία συμπάθεια μ να λόγο κα μ να λόγο το Κυρίου κερδίζει κα γι τν κόρη της τν θεραπεία π τ δαιμόνιο.
παρουσία το Χριστο κοντ στ Συρία ποτελε συνάμα κα προανάκρουσμα το εαγγελισμο τν θνν. Ο εδωλολάτρες θ κούσουν π τ στόμα τν ποστόλων τι μετ τ ργο το Χριστο κα τν εαγγελισμ τν σραηλιτν σειρ χει δικός τους τόπος, γιατ ληθινς Θες δν εναι ατσιστής· θ κληθον ν μολογήσουν μαζ μ τν πόστολο τν θνν τι ντς κκλησίας λοι εναι να· θ προσκληθον ν παρακαθήσουν στ μεγάλο πανηγύρι το Σταυρο, γι ν πολαύσουν τ δέσματα το θείου λέους. παραίτητη μως προϋπόθεση θ πρέπ ν εναι πίστη· πίστη μοια μ ατν τς Χαναναίας, δηλαδ πίστη μεγάλη, κα ταπειν φρόνημα, καν ν λκύσ τν χάρη το Θεο, πως γινε κα μ τ σημεριν θαμα.
Χαναναία θ διαμαρτυρόταν δικαιολογημένα γι τν προσβολή· κα ποιοσδήποτε λλος, ν ταν στ θέση της, δικαίως θ παιτοσε τν λόγο θ νταπαντοσε μ γανάκτηση. λόγος τς συγκρατημένης συμπεριφορς της δν ταν τόσο νάγκη το θαυματουργο, σο συνειδητοποίηση τι εχε δίκιο. «Ναί, Κύριε»· «τσι εναι, Κύριε· δίκο χεις· σωστ μιλς· συμφων μ σα λές!». Χαναναία χει ατοσυνειδησία κα πλήρη συναίσθηση τς πνευματικς της λλείψεως μπροστ στ μεγαλεο τς πίστης τν σραηλιτν. λλ λήθεια κα σα ποῤῥέουν π ατν δν θ πρέπει ν ποκλείονται π τος ρευνητές κα ναζητητές της ν τν κόσμο, κόμη κι ν διος Θες τν ποκάλυψε ν πρώτοις σ συγκεκριμένο λαό. γυναίκα ατ ρθοτομε τν λήθεια το Θεο, ζντας ξω π τ ρια το λαο Του. Κα σως τελικ ν ποδέχθηκε ργότερα τν Χριστ ς Σωτρα σ ντίθεση μ τος «δικούς Του», πο Τν πέῤῥιψαν...
Τν πίστη της ς χουμε παράδειγμα, στε ν κομε κι μες π τν Κύριο τν πολυπόθητη πάντηση στ ατήματά μας: «γενηθήτω σοι ς θέλεις». 

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...