Ἡ ἐλάττωσις
τοῦ κακοῦ γεννᾶ τὴν ἀποχὴ ἀπὸ
τὸ κακό.
Ἡ ἀποχὴ ἀπὸ
τὸ κακὸ εἶναι ἡ ἀρχὴ τῆς μετανοίας.
Ἡ ἀρχὴ τῆς μετανοίας εἶναι ἡ ἀρχὴ τῆς σωτηρίας.
Ἡ ἀρχὴ τῆς σωτηρίας εἶναι ἡ καλὴ πρόθεσις.
Ἡ καλὴ πρόθεσις γεννᾶ τοὺς κόπους.
Ἀρχὴ
τῶν κόπων εἶναι οἱ ἀρετές.
Ἡ ἀρχὴ τῶν ἀρετῶν εἶναι τὸ ἄνθος
τῆς πνευματικῆς ζωῆς.
Τὸ ἄνθος τῆς ἀρετῆς εἶναι ἡ ἀρχὴ τῆς πνευματικὴς ἐργασίας.
Ἡ πνευματικὴ ἐργασία
εἶναι τέκνο τῆς ἀρετῆς καὶ αὐτῆς τέκνο ἡ συνέχισις καὶ συχνότης τῆς ἐργασίας.
Καρπὸς καὶ τέκνο τῆς συνεχοῦς καὶ ἐπιμελοῦς ἐργασίας
εἶναι ἡ ἕξις: (ἡ μόνιμη δηλαδὴ συνήθεια).
Τέκνο τῆς ἕξεως εἶναι ἡ ποίωσις (νὰ γίνει δηλαδὴ ἡ
ἀρετὴ ἕνα
μὲ τὴν ψυχή. Φυσικὴ κατάστασίς της).
Ἡ ποίωσις στὸ καλὸ γεννᾶ τὸ
φόβο τοῦ Θεοῦ.
Ὁ φόβος γεννᾶ τὴν
τήρηση τῶν ἐντολῶν - εἶτε τῶν ἐπουρανίων
εἶτε τῶν ἐπιγείων.
Ἡ τήρησις τῶν ἐντολῶν εἶναι ἀπόδειξις τῆς ἀγάπης
πρὸς τὸν Θεόν.
Ἀρχὴ
τῆς ἀγάπης εἶναι τὸ πλῆθος τῆς ταπεινώσεως.
Τὸ πλῆθος δὲ τῆς
ταπεινώσεως εἶναι
θυγατέρα τῆς
ἀπαθείας.
Ἡ ἀπόκτησις
τῆς ἀπαθείας εἶναι ἡ πληρότης τῆς ἀγάπης,
δηλαδὴ ἡ πλήρης κατοίκησις τοῦ Θεοῦ σὲ ὅσους
ἔγιναν μὲ τὴν ἀπάθεια
«καθαροὶ τῇ καρδίᾳ ὅτι
αὐτοὶ τὸν
Θεὸ ὄψονται».
Ἡ ἱστορία
εἶναι μιὰ μακρόχρονη προεργασία τοκετοῦ: ἐδῶ
κάτω ὑφαίνεται ἀργὰ τὸ
πνευματικὸ
σῶμα μας, ὅπως τὸ φυσικὸ σῶμα μέσα στὸν κόλπο τῆς μητέρας.
Ἀντίθετα ὅμως ἀπ᾿
ὅ,τι τὸ παιδὶ μέσα στὸ μητρικὸ κόλπο, ὁ ἄνθρωπος στὴν πορεία του γιὰ τὸν
ἐξαγνισμό, δέχεται πολλὲς ἀποκαλύψεις, γιὰ τὴ
ζωὴ στὴν ὁποία
πρόκειται νὰ
γεννηθεῖ.
Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.