Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Στο Άγιον Όρος αναπαύεσαι...

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας στην Μικρή Αγία Άννα-Άγιον Όρος


νας γιορείτης γραφε: «Eναι σκάνδαλο ατ πο γινε κα μο δόθηκε τό προζύμι τς Βασιλείας, πολύτιμος μαργαρίτης, τό δυναμικ μυστικ τς ζως.
Μο δόθηκε τ λίγο μ τν πολ δυναμισμό. Μο δόθηκε τ λάχιστο, πο εναι μέγιστο. Μο δόθηκε ατ πο δν τ ξίζω. Τώρα δν μένει τίποτε λλο, παρ ν εχαριστ σ᾿ λη μου τ ζωή.

Μπκε μέσα στ σπλάχνα τς πάρξεώς μου τ σπέρμα πο ατομάτως αξάνει. Κάθομαι, δουλεύω, κουράζομαι, ξεκουράζομαι μ να σκοπό: ν δώσω τ δυνατότητα σ᾿ ατ τ σπέρμα ν αξηθ. Ν πομυζήση κάθε κμάδα π τ γ τς πάρξεώς μου, κα ν βλαστήση, ν βγ π μέσα μου μι λλη ζωή, πι δυνατή, για, σ χρο φθαρσίας.
ς μ γκαταλείψουν λοι κα λα. Ατ τ να μο δόθηκε. Δν φεύγει. Δέν χάνεται. Ατ μο μαθε ν βλέπω καθαρά. Ν γαπ νυστερόβουλα. Ν φεύγω κα ν ρχωμαι μ τν δια κίνησι. Ν φήνω τος λλους λεύθερους, κα τότε κριβς ν εναι πο τος χω δίπλα μου κα μέσα μου.
Δν πομένει, παρ μόνο εχαριστία κα δύσις. Ν φεύγω πιά. φ᾿ σον ρχισε ν δουλεύη μέσα μου ατ τ μυστικό προζύμι πο κάνει τ δύσι νατολή, τν πώλεια ερεσι κα τ παιθρο ζεστ φωλιά.
χω μι σιγουρι κα νάπαυσι γι λους τος δελφούς μου. φο σ᾿ μένα -τν πι φιλότιμο κα σκληρ- φέρθηκε τσι περινόητη γάπη το Θεο, τί χει ν κάμη γι λα τ λλα τόσο για παιδιά του, πο δν παρόργισαν ποτ τν γάπη του σον γώ;»
Δι᾿ λων ατν τ ποα λέμε δν θέλομε ν δώσωμε τήν ντύπωσι τι τ γιον ρος κα ο γιορετες εναι κάτι τ ψογο.
ντίθετα, μπορομε ν πομε τ παρήγορο, τι πάρχουν πάρα πολλς δυναμίες νθρώπινες, κα κριβς γι᾿ ατό, κα τ γιον ρος εναι νθρώπινο. ν ταν ψογο κα ο γιορετες ναμάρτητοι, τότε θ ταν κάτι περάνθρωπο· κα ρα, πάνθρωπο. λλά, παρ᾿ λες τς δυναμίες πού χομε, νοιώθομε τι τ ρος εναι γιο, πειδ καρδιά του εναι θεία Λειτουργία, Μεγάλη βδομάδα, ο γιοι.
Ατ τ μοναδικ πο πάρχει στ γιον ρος κα τ ποο τ κρατ στ ζω πάνω π χίλια χρόνια, κα κρατ στ ζω κα τος κεκοιμημένους, εναι χι τ νθρώπινο, λλ τ θεανθρώπινο· εναι ξένη ζύμη τς Βασιλείας τν Ορανν, ποία μεταμορφώνει λο τν νθρωπο κα λη τ ζω το νθρώπου.
ναπαύεσαι στ γιον ρος ς νθρωπος, γιατ σώζεται νθρωπος. ναπαύεσαι, γιατ νοιώθεις τί γαλλίασι μπορε νά προσφέρη τ γιον ρος σ κάθε νθρωπο.
Κα ταν σς λέω ναν καλ λόγο γι τ ρος, χαίρομαι, γιατ εναι καλς λόγος γι τν καθένα νθρωπο...
 Γέροντας Βασίλειος Γοντικάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...